Loading...
 Start Page
Η εισήγηση του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠΑ ΑΕ, Π. Τσώνη, στο Forum Ανάπτυξης
Click to enlarge
Tuesday 15 Dec 2020

Τις πρωτοβουλίες του ΟΛΠΑ ΑΕ για την ενδυνάμωση της σχέσης με την Πάτρα και την περαιτέρω ενίσχυση της συνοχής του φορέα με την κοινωνία παρουσίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού, κ. Παναγιώτης Τσώνης, στην  επίσημη εκδήλωση του 23ου Forum Ανάπτυξης, το βράδυ της Δευτέρας.

Στην εισήγησή του, ο κ. Τσώνης τόνισε τα εξής:

«Κυρίες και κύριοι,

Φίλες και φίλοι,

Ευχαριστώ τους διοργανωτές του Φόρουμ Ανάπτυξης και προσωπικά τον κ. Παναγιώτη Γιαλένιο για την τιμητική πρόσκληση να λάβω μέρος στο φετινό πολυσυνέδριο. Οι εργασίες του διοργανώνονται εν μέσω μιας πρωτόγνωρης υγειονομικής και οικονομικής συγκυρίας που μας έχει επιβάλει ριζική αλλαγή των συνηθειών μας, της εργασίας μας και φυσικά της κοινωνικής μας συμπεριφοράς. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον οφείλουμε όλοι μας να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να δώσουμε την μάχη για να βγει η χώρα μας και η κοινωνία από την δύσκολη κατάσταση. Άλλος δρόμος δεν υπάρχει…

Αναφέρθηκα στην κοινωνία γιατί είναι αυτή και τα μέλη της που χρειάζονται στήριξη σήμερα μέσα από τα έργα και τις δράσεις μας. Όσο και αν ακούγεται παράξενο σε κάποιους το πώς μπορεί να στηρίξει την κοινωνία μια ΑΕ, όπως είναι ο ΟΛΠΑ, θα εκπλαγούν από τον αριθμό, την σύνθεση και την σύνδεση έργων και δράσεων μέσω των οποίων επιτυγχάνεται αυτό το αποτέλεσμα.

Οι μηχανικοί είμαστε πρακτικοί άνθρωποι και γι’ αυτό συχνά μας αρέσει να επικαλούμαστε παραδείγματα. Ορισμένα τέτοια παραδείγματα θα επικαλεστώ στη σημερινή εκδήλωση για να σκιαγραφήσω τη σχέση ανάμεσα στο Λιμάνι της Πάτρας και την Κοινωνία της Πάτρας. Με άλλα λόγια, πως συνεισφέρει κοινωνικά το Λιμάνι στην Πόλη.

Τα πράγματα στο οικονομικό πεδίο είναι πιο ευδιάκριτα, θα έλεγα ότι είναι σαφή. Ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών συνεισφέρει αποφασιστικά στην τοπική οικονομία  δημιουργώντας  με τις άμεσα εξαρτώμενες επιχειρήσεις  2.504 θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει οι 1.013 άμεσες θέσεις εργασίας αποφέρουν εισόδημα 12,2 εκατ. ευρώ και οι 1.491 έμμεσες, εισόδημα περίπου 9,2 εκατ. ευρώ.

Με βάση την Ελληνική Στατιστική Αρχή, το Λιμάνι και οι συνδυασμένες με αυτό επιχειρήσεις συνεισφέρουν σε ποσοστό 3,74% της συνολικής τοπικής απασχόλησης και ποσοστό 1,48% του συνολικά παραγόμενου εισοδήματος, ενώ μαζί με τις άμεσα εξαρτώμενες επιχειρήσεις, δημιουργεί κύκλο εργασιών που ξεπερνάει τα 64,3 εκατ. ευρώ.

Για ορισμένους οι αριθμοί που σας ανάφερα μπορεί να ακούγονται ψυχροί. Η δική μας προσέγγιση στον ΟΛΠΑ είναι ότι πίσω από τους ψυχρούς αριθμούς βρίσκονται χιλιάδες άνθρωποι, των οποίων οι ζωές εξαρτώνται από τη ζωή του Λιμανιού μας.  Και το Λιμάνι εξαρτάται από αυτούς τους χιλιάδες ανθρώπους.

Έχω ακούσει ορισμένες φορές να δέχεται κριτική ο ΟΛΠΑ από κάποιους που προσεγγίζουν μόνο οικονομικά τη λειτουργία του κατά τρόπο εντελώς απρόσωπο. Δεν είναι έτσι τα πράγματα…Μπορούν οι ίδιοι επικριτές να φέρουν στο μυαλό τους πως θα ήταν η Πάτρα και οι Πατρινοί χωρίς το Λιμάνι; Αυτό που θέλω να πω είναι ότι υπάρχει διαχρονικά από ορισμένους μια τάση, άλλοτε συνειδητά και άλλοτε ασυνείδητα, να αποξενώνουν το Λιμάνι από την Πόλη. Εδώ λοιπόν εντοπίζεται ένα από τα μεγάλα στοιχήματα που έχει θέσει η Διοίκηση του Οργανισμού μας απέναντι στην τοπική κοινωνία. Έχουμε θέσει στόχο την ενδυνάμωση της σχέση Λιμανιού και Πόλης μέσα από δράσεις και συνέργειες που να απευθύνονται στην κοινωνία, οι οποίες μπορεί να μην είναι ορατές με την πρώτη ματιά αλλά δείχνουν έμπρακτα το κοινωνικό ενδιαφέρον μας.

Η δωρεάν διάθεση χώρων του λιμανιού σε φορείς της Πάτρας για την διοργάνωση εκδηλώσεων και εκθέσεων εντάσσεται σε αυτό τον σχεδιασμό μας. Η συντήρηση χώρων πρασίνου στη λιμενική ζώνη της Πάτρας και του Ρίου αποτελεί κοινωνική υποχρέωση, την οποία εκπληρώνουμε αγόγγυστα και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Επίσης, φροντίσαμε για την αποξήλωση των φύλλων αμιάντου από το υπόστεγο «10» του βόρειου λιμένα, ώστε ο χώρος να αξιοποιηθεί τηρώντας τους κανόνες ασφαλείας για τους εργαζόμενους του Λιμανιού και φυσικά για τους συμπολίτες μας. 

Αναφέρθηκα ενδεικτικά σε κάποιες ενέργειες οι οποίες για την διοίκηση του ΟΛΠΑ συνιστούν υποχρέωση απέναντι στην τοπική κοινωνία και πιστεύουμε ότι βελτιώνει την καθημερινότητα των συμπολιτών μας. Θέλουμε και προσπαθούμε να κάνουμε περισσότερα για τους Πατρινούς.

Ένας μεγάλος στόχος που έχουμε θέσει για το Λιμάνι και την πόλη είναι η μετατροπή του σε «Πράσινο Λιμάνι». Επιτρέψτε μου, με λίγα λόγια, να μοιραστώ μαζί σας κάποιες πτυχές του οράματός μας.

Για εμάς, τόσο η καθαριότητα, όσο και η ασφάλεια που διαθέτει ο Λιμένας, είναι έννοιες οι οποίες είναι αλληλένδετες με την βιώσιμη απόδοσή του, καθώς αυτή είναι ένα απαραίτητο κομμάτι της εμπορικής βιωσιμότητάς του. Επιπλέον, η περιβαλλοντική διαχείριση των λιμενικών δραστηριοτήτων καθώς και η υιοθέτηση μίας ενδεδειγμένης πολιτικής που αφορά αυτήν, αποτελούν πρόκληση για έναν σύγχρονο λιμένα. Κάποιες από αυτές τις προκλήσεις, είναι η απεξάρτηση από το πετρέλαιο και η μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.

Ο ΟΛΠΑ ΑΕ, θέλοντας να δημιουργήσει έναν σύγχρονο Λιμένα, ο οποίος διαθέτει την αναγκαία ασφάλεια και παράλληλα την ενδεδειγμένη ευαισθησία απέναντι στο περιβάλλον, έχει προσαρμόσει την περιβαλλοντική του πολιτική, με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Όπως γνωρίζετε, το Λιμάνι της Πάτρας ανήκει στο ονομαζόμενο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η προβολή ενός πιο φιλικού περιβαλλοντικού χαρακτήρα, είναι σημαντική, όσον αφορά τις μεταφορές, η οποία και θα περιλαμβάνει την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων που κατά γενική ομολογία συμβάλουν στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων.

Επίσης, δεν μείναμε απαθείς στις εξελίξεις που παρατηρούνται και στον τομέα της ενέργειας. Πριν από λίγους μήνες υπογράψαμε μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της ΔΕΠΑ, του ΔΕΣΦΑ και του Οργανισμού Λιμένα Πατρών, με σκοπό την προώθηση της χρήσης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) ως ναυτιλιακό καύσιμο. Η υπογραφή του MoU αποτελεί το πρώτο βήμα προς την υλοποίηση για το LNG bunkering στον Λιμένα Πατρών, ενώ αναμένεται να δώσει προστιθέμενη αξία στο λιμάνι της Πάτρας καθώς θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά του στην ευρύτερη περιοχή της Αδριατικής και του Ιονίου, έχοντας παράλληλα θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο με τη χρήση του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο.

Ταυτόχρονα, παρακολουθούμε από κοντά την πρωτοβουλία που έχει αναλάβει το Υπουργείο Ναυτιλίας για το σχεδιασμό και την εγκατάσταση στους Ελληνικούς λιμένες ευκολιών παροχής ρεύματος στα πλοία που θα βρίσκονται ελλιμενισμένα, γνωστό ως cold ironing. Το σύστημα αυτό θα καθιστά ΜΗ υποχρεωτική τη λειτουργία των μηχανών των πλοίων κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, με αποτέλεσμα την ελάφρυνση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην ευρύτερη περιοχή που ορμούν τα πλοία, με γενικότερο σκοπό την καταπολέμηση του φαινομένου του θερμοκηπίου. Από την πλευρά μας έχουμε εκφράσει την  επιθυμία μας να συμπεριληφθεί το λιμάνι της Πάτρας σε ένα τέτοιο σχεδιασμό.

 

Φίλες και φίλοι,

Δεν θέλω να σας κουράσω περισσότερο με παραδείγματα και διεκδικήσεις (τις οποίες έχουμε διατυπώσει στα κέντρα λήψης των αποφάσεων). Θα ολοκληρώσω τις σκέψεις μου, επαναλαμβάνοντας αυτό που είπα από την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων μου. Για να προχωρήσει μπροστά το Λιμάνι χρειάζεται την Πόλη και όλους τους φορείς της! Μόνο ΜΑΖΙ και με συνεργασία το Λιμάνι θα αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη εξωστρέφεια και θα καταστεί σημαντικός πόλος για την τοπική, την περιφερειακή και την εθνική οικονομία και ανάπτυξη.

Ο ΟΛΠΑ ΑΕ είναι ανοικτός στην τοπική κοινωνία για να ακούσει όλες τις καλόπιστες προτάσεις που θα του κατατεθούν.

Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας και την προσοχή σας.»

PATRAS PORT AUTHORITY S.A.

Port Services Building, South Port
P.C. 26333 - Patras/ Phone: +30 2610 365 135 / Fax: +30 2610 365 134 / Email: info@patrasport.gr

CENTRAL PATRAS PORT AUTHORITIES
Τηλ.: +30 2613 615 400

         

Login / Sitemap

© Copyright 2020 - 2022 Patras Port Authority