Προτεινόμενες Διαδρομές

Ναύπακτος

Σε απόσταση 15 χιλιοµέτρων από την Πάτρα , η Ναύπακτος, διατηρώντας έντονα την γραφικότητά της αποτελεί µια κοντινή και ευχάριστη διέξοδο στην αναζήτηση οµορφιάς, γαλήνης, αρµονίας, καλού φαγητού και έναν ιδανικό τόπο διασκέδασης. Το κάστρο στην κορυφή του πευκόφυτου λόφου, η παλιά πόλη µε τα πλακόστρωτα σοκάκια, το επιβλητικό ρολόι, η Παπαχαραλάµπειος Βιβλιοθήκη, η συλλογή Φαρµάκη µε κειµήλια της ελληνικής επανάστασης του 1821 και το µικρό βενετσιάνικο λιµάνι που περιβάλλεται από τείχη και το καλοκαίρι γεµίζει από πλήθος εντυπωσιακών σκαφών , είναι µερικά από τα αξιοθέατα της Ναυπάκτου. Με ζωή άνω των 30 αιώνων , η Ναύπακτος έζησε πολλές ιστορικές στιγµές, καθοριστικές για την πορεία του ελληνικού έθνους , του Χριστιανισµού, αλλά και του ευρωπαϊκού πολιτισµού, µε αποκορύφωµα την ιστορική ναυµαχία της Ναυπάκτου το 1571, όπου ανακόπηκε η επιθετική πορεία των µωαµεθανών για την κατάκτηση της Ευρώπης , µε άγνωστες για την συνέχεια, συνέπειες.

Στην ορεινή Ναυπακτία ο επισκέπτης θα φιλοξενηθεί σε γραφικά χωριά µε θαυµάσια τοπία, όπως η Ελατού, η Άνω Χώρα κ.α. , θα κάνει ορειβασία µε κανόε καγιάκ (ράφτινγκ) στον ποταµό Εύηνο.

 

Γαλαξείδι

Αρχοντικό, γραφικό, περήφανο καµαρώνει δυτικά του Κρισαίου Κόλπου το ιστορικό Γαλαξείδι, η ναυτική πολιτεία που έχει πίσω της 4.000 χρόνων ιστορική διαδροµή µε κορύφωση στον αγώνα του ΄21. Γνώρισε κατά καιρούς πολλές επιδροµές κατακτητών αλλά άντεξε στο χρόνο και σήµερα είναι ένα από τα καλύτερα θέρετρα της Ελλάδας. Από τα πολλά αξιοθέατα ξεχωρίζουν : ο Ναός του Αγίου Νικολάου µε το υπέροχο και µοναδικό ξυλόγλυπτο τέµπλο, λείψανα τειχών της Αρχαίας Πόλης και λαξευτοί τάφοι της κλασικής περιόδου. Ακόµη µπορεί κανείς να επισκεφτεί το Ναυτικό και Εθνολογικό Μουσείο, το Λαογραφικό Μουσείο, το ναό της Αγίας Παρασκευής µε το ηλιακό ρολόι του κ.α.

 

 

 

 

Νέα Πλευρώνα

Η Νέα Πλευρώνα, σε απόσταση 8χλμ. από το Μεσολόγγι, κτίστηκε αμέσως μετά το 235/4 π.Χ όταν ο Δημήτριος Β΄ ο Μακεδών κατέστρεψε την Παλαιά Πλευρώνα που βρίσκεται στους χαμηλούς λόφους λίγο νοτιότερα. Η τοποθεσία όπου βρίσκονται τα ερείπια της νέας πόλης δεσπόζει στη γύρω πεδιάδα, και τη λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου, γεγονός που υποδηλώνει τη σημασία της ως στρατηγικού σημείου κατά την αρχαιότητα.

Η Νέα Πλευρώνα αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα οχυρωματικής τέχνης της ελληνιστικής περιόδου στην περιοχή και γενικότερα στη Δυτική Ελλάδα. Το ισχυρό τείχος της πόλης έχει μήκος 2 χλμ. και πλάτος που κυμαίνεται από 2-2.20μ. Περιλαμβάνει οκτώ πύλες και τριανταέξι ορθογωνικούς πύργους διαστάσεων περίπου 5Χ5μ.

Τα πιο χαρακτηριστικά μνημεία της αρχαίας πόλης είναι το θέατρο, με 16 σειρές εδωλίων, η αγορά στο χώρο της οποίας διατηρούνται τα θεμέλια στοάς και πληθώρα βάθρων αγαλμάτων, η εντυπωσιακή μεγάλη δεξαμενή, λαξευμένη στο βράχο, διαστάσεων 33Χ22μ. και κατάλοιπα του οικιστικού ιστού της πόλης με θεμέλια κτιρίων και λιθόστρωτες οδούς.

 

 

Αρχαία Κόρινθος

Η Κόρινθος, η λαμπερή εμπορική πόλη, η θαλασσοκράτειρα των αρχαίων χρόνων, οφείλει την ακμή της στη γεωγραφική της θέση, στο σταυροδρόμι χερσαίων και θαλάσσιων δρόμων. Θεμελίωσε την οικονομία της στην εκμετάλλευση των 2 θαλασσών (Αιγαίο και Ιόνιο Πέλαγος) και στις σχέσεις της με τα εμπορικά κέντρα της Ανατολής και της Δύσης.

Στο λιμάνι του Λεχαίου, που ήταν και πολεμικός ναύσταθμος, πρωτοκατασκευάστηκε τον 7ο αιώνα π.Χ. από τον Αμεινοκλή η τριήρης, το θαυμαστό πολεμικό πλοίο που έδωσε την υπεροχή της ναυσιπλοΐας στους Έλληνες και κυριάρχησε στη Μεσόγειο για 1000 περίπου χρόνια.

Η πλούσια Κόρινθος ήταν από τις πρώτες ελληνικές πόλεις που εποίκησαν την Κάτω Ιταλία και τη νότια Γαλλία και δίδαξαν την καλλιέργεια της ελιάς και του αμπελιού.

Η Ακρόπολη της Αρχαίας Κορίνθου οχυρώθηκε τον 7ο αιώνα π.Χ. και γνώρισε την κατοχή των Ρωμαίων, Φράγκων, Ιπποτών της Μάλτας, Βενετών και Τούρκων λόγω της στρατηγικής της θέσης.

Το λιμάνι των Κεχρεών, στον κόλπο του Σαρωνικού, ήταν ο συνδετικός κρίκος της Αρχαίας Κορίνθου με τα νησιά του Αιγαίου και τους λαούς της Ανατολής.

Ο λιθόστρωτος δρόμος, ο “δίολκος” που είχαν κατασκευάσει οι Κορίνθιοι για να “διέλκουν” τα πλοία από τον Κορινθιακό στο Σαρωνικό κόλπο και αντίστροφα, δεν ακολουθούσε ευθεία γραμμή και γι’ αυτό το μήκος του ξεπερνούσε τα 6 Km που είναι το μήκος του Ισθμού. Κομμάτια του δρόμου αυτού με εμφανείς τις αρχαίες αμαξοτροχιές, στις οποίες κινούνταν, το τροχοφόρο όχημα που μετέφερε τα πλοία, ανασκάφηκαν κοντά στις 2 όχθες του καναλιού.