MED.I.T.A.

Πρόλογος

Το λιμάνι του Λιβόρνο και η περιοχή Guasticce της Τοσκάνης έχουν ξεκινήσει ένα πειραματικό «Cargo Community System» το οποίο, χρησιμοποιώντας χαμηλού κόστους τεχνολογίες, όπως η «παθητική R-FID UHF» μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία του ελέγχου πρόσβασης και απόκτησης δεδομένων των εμπορευμάτων. Το προαναφερθέν έργο εστιάζει στη μεταφορά τεχνολογίας από το σύστημα “iTPass”, που έχει ήδη δοκιμαστεί και ελεγχθεί από το Interporto Toscano: χάρη σε αυτό το σύστημα είναι δυνατόν να γνωρίζουμε τη ροή των εμπορευμάτων με συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με την προέλευση/προορισμό του κάθε οχήματος, την τυπολογία και τις ποσότητες που μεταφέρονται από μεμονωμένους φορείς. Το σύστημα “iTPass” παρέχει ένα πολύτιμο εργαλείο για τον αυτόματο έλεγχο πρόσβασης (επιβατικό και εμπορευματικό φορτίο) και είναι σε θέση να παρακολουθεί τα εμπορεύματα και τα οχήματα που διέρχονται από την Interporto Toscano. Τα δεδομένα αυτά φιλοξενούνται σε δικτυακή πύλη.

Το πρόγραμμα στοχεύει να εφαρμόσει, με τη μεταφορά τεχνολογίας, ένα «Cargo Community System» που θα είναι σε θέση να ξεπεράσει τους εδαφικούς περιορισμούς δημιουργώντας ένα ενιαίο σύστημα και κοινές διαδικασίες. Χρησιμοποιώντας χαμηλού κόστους «παθητικές R-FID UHF ετικέτες» θα εξασφαλιστούν η ασφάλεια και η ανταλλαγή δεδομένων για όλα τα μέσα μεταφοράς κατά μήκος του δικτύου.

Στόχος του Έργου MED.I.T.A.

Λαμβάνοντας υπόψη τις προηγούμενες παραδοχές οι στόχοι του έργου MED.I.T.A είναι οι ακόλουθοι:

  • η επέκταση και η ενδυνάμωση του δικτύου επικοινωνίας στην περιοχή της Μεσογείου
  • η εγγύηση απόδοσης του δικτύου με την ανάπτυξη ενός συστήματος παρακολούθησης στην χερσαία και θαλάσσια κυκλοφορία με τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών και αυτοματοποιημένων διαδικασιών ελέγχου. Ένα τέτοιο σύστημα επιτρέπει τη βελτίωση των δεσμών μεταξύ των διαφόρων ενδιαφερομένων μερών και εξασφαλίζει, μέσω του εντοπισμού των εμπορευμάτων ένα καλύτερο επίπεδο ασφάλειας
  • η χρήση τεχνολογιών χαμηλού κόστους ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη διάχυση του συστήματος
  • η ανάπτυξη μιας ad hoc διαδικασίας απόκτησης δεδομένων δίνει τη δυνατότητα διαχείρισης και ελέγχου μεγάλου όγκου δεδομένων που μπορεί να προκύψουν από ένα τέτοιο σύστημα μετάδοσης

Οι “τεχνολογίες ανίχνευσης» θα επιλεγούν σύμφωνα με το “περιβαλλοντικό πλαίσιο»:

  • συστήματα “R-FID UHF» για αστικές περιοχές, λιμένες και τερματικούς σταθμούς στην ενδοχώρα
  • διαδικτυακή πλατφόρμα με στόχο την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των μελών του έργου MED.I.T.A.

Για τον έλεγχο της διαδικασίας, η “κεντρική” δράση θα εκπροσωπείται από μια Αρχή Πιστοποίησης (εφεξής C.A.) επιφορτισμένη με την επικύρωση της ετικέτας R-FID.

Πλεονεκτήματα

Οι μεταφορείς

Χάρη στις αυτόματες πύλες και στο σύστημα αναγνώρισης R-FID UHF, οι μεταφορείς θα μειώσουν, για παράδειγμα, το χρόνο πρόσβασης και γενικότερα θα μειώσουν όλες τις ενέργειες ελέγχου των φορτίων.

Φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών

Το σύστημα R-FID UHF επιτρέπει τη γνωστοποίηση της προέλευσης και του προορισμού του κάθε οχήματος. Αυτές οι πληροφορίες θα είναι χρήσιμες για τον φορέα εκμετάλλευσης τερματικού σταθμού, προκειμένου:

  • να βελτιστοποιήσει τον προγραμματισμό των εμπορευμάτων
  • να βελτιώσει το σύστημα ελέγχου

Η διάχυτη παρουσία των πυλών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα (κάθε φορέας εκμετάλλευσης μπορεί να έχει ένα μεταβλητό αριθμό πυλών ανάλογα με τον αριθμό των σημείων εισόδου-εξόδου) θα επιτρέψει να παρακολουθείται η θέση των φορέων εντός του ίδιου του συστήματος όσον αφορά τις μακρο-περιοχές. Επίσης θα παρέχονται διαδικασίες για ενημέρωση του χρόνου ταξιδίου (για παράδειγμα) μεταξύ διαφορετικών λιμένων ή χερσαίων τερματικών σταθμών ή για τον χρόνο που χρειάζονται συγκεκριμένες λειτουργίες σε ένα ενιαίο κόμβο (λιμένα ή χερσαίο τερματικό σταθμό).

Η C.A. θα ανεβάσει στο σύστημα τα χαρακτηριστικά των οχημάτων και των εμπορευμάτων που μεταφέρονται. Αυτές οι πληροφορίες θα πρέπει να επαναληφθούν για κάθε διακομιστή. Με αυτή την προσέγγιση ο κάθε εταίρος θα μπορεί να ανεβάσει ή να κατεβάσει δεδομένα σχετικά με τη ροή της κυκλοφορίας και στη συνέχεια θα είναι σε θέση να γνωρίζει την κατάσταση του συστήματος σε διαφορετικούς χρονικούς ορίζοντες.

Έτσι, ένα σημαντικό αποτέλεσμα θα είναι μια μεγάλη Βάση Δεδομένων που θα περιλαμβάνει πολλές χρήσιμες πληροφορίες για την οργάνωση μιας καλύτερης διαχείρισης του προγράμματος: αυτά τα δεδομένα είναι συχνά άγνωστα ή δύσκολο να εκτιμηθούν. Στη συνέχεια το σύστημα θα μπορεί να υποστηρίξει τους χρήστες στους τομείς των οικονομικών και των μεταφορών.